Podziemne miasto Montepulciano

Tak to jest z mężczyznami, że gdy mają choćby niewielką gorączkę to umierają, a gdy tylko poczują się lepiej, nie utrzyma ich się w domu. Co tam zalecenia odpoczynku czy unikania słońca, przecież już (przynajmniej teraz) jest dobrze.

A. oznajmił rano, że jedziemy do miasta na spacer. Długo nie protestowałam, po 15 minutach byliśmy w samochodzie, a po kolejnych 5 minutach byliśmy już na miejscu.

DSC_0821DSC_0809DSC_0811

Spacerując uliczkami miasta zostaliśmy zaczepieni przez Carla. Prowadzi on winiarnię i zaprosił nas na wycieczkę po jego podziemnym świecie. Nie mogliśmy iść na nią razem (Emi sorry ale dzisiaj to wina Twojego wózka :)), także A. został z Emilką na górze a ja udałam się na zwiedzanie.

Winiarnia Ercolani prowadzona jest przez dwóch braci, Carlo i Marca, od ponad 30 lat. Bracia posiadają 14 hektarów winnic, 4 gaje oliwne i lasy. Winiarnia produkuje słynne lokalne wino Nobile di Montepulciano z czterech rodzajów winogron: Sangiovese, Canaioli Nero, Mammolo i Colorino. Winogrona te są ręcznie zbierane w październiku. Produkcja wina odbywa się w tradycyjny sposób, a beczki z winem są przechowywane w piwnicach, które dzisiaj zwiedzałam. Niektóre rodzaje win potrzebują nawet 10 lat w beczkach, by były najlepszej jakości. Winiarnia produkuje też oliwę i ser Pecorino. .

DSC_0831DSC_0829DSC_0835DSC_0840

Zwiedzając piwnice widziałam również rzeczy w nich odnajdywane, tj. średniowieczne narzędzia tortur (w piwnicach tych w XIV i XV wieku trzymano więźniów) czy etruski grobowiec z IV wieku przed naszą erą!

Wycieczka po tym podziemnym świecie była niezwykle ciekawa. Na zakończenie zostałam zaproszona na degustację wina, ale zastąpił mnie już na niej A. Oboje wyszliśmy z winiarni zadowoleni, z butelkami wina w ręku. Już niedługo je skosztuję! 🙂

DSC_0848

P.S. Dzisiaj króciutko, bo mamy od wczoraj problem z Internetem, który praktycznie nie działa. Nie wiem nawet czy zdjęcia uda się załadować. Czeka nas teraz pakowanie i w środę rano ruszamy w drogę powrotną. Mam nadzieję, że plan B już nie będzie potrzebny 🙂

Leave a Reply

